Ligament injury to the ankle

Often, problems in the foot and ankle are based on a ligament injury. The ligaments in the ankle consist of the three-part outer ligament, the fan-shaped inner ligament and the syndesmosis (ligament connection between fibula and shin). Injuries to the ligaments such as strains, tears or complete tears are often caused by "buckling" or in sports accidents. If ligament injuries to the foot do not heal properly, chronic foot instability remains, which can lead to pain and cause premature wear and tear of the joint.

Therapy of ligament injuries to the foot

As an orthopaedic surgeon for feet and ankles, ligament injuries to the foot are my area of speciality. I would be happy to advise you in my practice in the 19th district of Vienna. In most cases, the extent of the injury to the ligaments and other parts of the joint must first be clarified by means of imaging (MRI). Depending on the extent of the ligament injury to the foot, and on your level of activity, as well as age, I recommend either a non-operative or even an operative form of therapy.

In most cases functional therapy can be carried out. This means that a splint fitting is used in combination with targeted physiotherapy. In the case of very pronounced injuries and high functional demands, an operation may also be necessary in order to ensure optimal therapeutic success. As an internationally recognised orthopaedic foot surgeon, I have been performing these operations successfully for years. I am always working on the development of the most state-of-the-art surgical procedures. Above all, I use minimally invasive arthroscopic procedures ("keyhole surgery"), which allow you to heal more quickly than conservative methods do.

Übungen

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"Stellen Sie sich an eine Wand, wobei Sie sich mit den Händen an der Wand abstützen. Der Fuß mit der Sprunggelenksinstabilität steht auf dem Boden, den anderen Fuß heben Sie an. Gehen Sie nun mehrmals auf einem Bein stehend leicht in die Knie. Die Fußsohle bleibt auf dem Boden. Führen Sie die Übung langsam durch."

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"Diese Übung fordert auch Ihre Balance. Der Fuß mit der Sprunggelenksinstabilität steht fest auf dem Boden. Wenn Sie Gefühl von Stabilität haben, heben Sie den anderen Fuß an. Gehen Sie nun mehrmals, auf einem Bein stehend leicht in die Knie. Die Fußsohle bleibt auf dem Boden. Führen Sie die Übung langsam durch. "

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